Fakt, że nasze pneumatyczne wrzeciona do okrawania są zdolne do pracy w sieci i mogą komunikować się z maszynami lub robotami, powinien być teraz znany wszystkim pracującym w automatyce, którzy mają zamiłowanie do okrawania.
Dodaliśmy teraz do tej dziedziny krok pośredni:
Dzięki wrzecionu z silnikiem BLDC firma MD Drucklufttechnik po raz pierwszy prezentuje napęd elektryczny do zastosowania w dziedzinie technologii pneumatycznej: dzięki zintegrowanym uchwytom szybkozmiennym MD napędy doskonale nadają się do zastosowań w szczotkowaniu (ale nie tylko).
Pierwszymi użytkownikami, oprócz integratorów systemów, prawdopodobnie będą producenci mający wysokie wymagania dotyczące efektywności energetycznej lub którzy wcześniej nie mieli żadnych lub nie mieli odpowiednich sprężarek do szczotkowania i okrawania. Rozpoczęcie korzystania z nowych napędów elektrycznych jest opłacalne w porównaniu z wrzecionami elektrycznymi o wysokiej precyzji, a zatem ma również sens ekonomiczny w przypadku mniejszych zastosowań szczotkowania i okrawania.
Nasi klienci mogą teraz wybrać, czy chcą wdrożyć żądaną aplikację z napędem pneumatycznym czy elektrycznym. Albo czy polegają na połączeniu obu systemów z jednego źródła, ponieważ każda technologia ma swoje mocne strony.
Nowa seria BME jest dostępna w dwóch rozmiarach:
- Mniejszy model BME 40-6000 o średnicy zaledwie 36 mm obejmuje zakres prędkości od 700 do 6000 min-1 i ma maksymalny moment obrotowy 1,1 Nm.
- 45-milimetrowa konstrukcja BME 80-4500 ma mniejsze obroty przy 700 do 4500 min-1 i 1,9 Nm, ale większą moc.
Naszym pierwszym celem było dalsze zwiększenie wysokiej jakości powierzchni, którą można uzyskać za pomocą klasycznych napędów podczas szczotkowania i okrawania. W zastosowaniach takich jak automatyczne okrawanie delikatnych powierzchni za pomocą szczotek, elektryczne wrzeciona robota o wysokim momencie obrotowym osiągają wcześniej nieosiągalny poziom jakości. Nasze nowe silniki elektryczne BME 40 i BME 80 utrzymują stałą prędkość, dopóki nacisk styku i moment obrotowy nie przekraczają maksymalnego momentu obrotowego wrzeciona — to duża różnica w porównaniu z obróbką powierzchni za pomocą sprężonego powietrza, ponieważ nawet, jeśli napędy pneumatyczne można regulować, często potrzeba kilku napędów, aby zmienić prędkość.
Drugim punktem było dostosowanie konstrukcji do rozmiaru naszych małych silników sprężonego powietrza, z małą jednostką sterującą w postaci modułu DINrail i pracą bez chłodzenia, jeśli to możliwe.
Zastosowanie sprawdzonych i przetestowanych przekładni i systemów szybkiej wymiany z naszej serii sprężonego powietrza zostało ustalone bardzo wcześnie i stanowi podstawę znacznego zmniejszenia przestrzeni wymaganej dla cel okrawających.
Ta nowa seria jest, jak już wspomniano, tylko krokiem pośrednim. Wkrótce pojawią się inne modele elektryczne, w tym napędy z odchyleniem osiowym/promieniowym i z naszym nowym zintegrowanym uchwytem szybkiej wymiany, nadającym się do użytku do 35 000 min-1 — który jest dostępny dla naszego pneumatycznego wrzeciona okrawającego ESR 350, jak na razie.
Modele są już dostępne w magazynie – skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji.