Wkładki gwintowe

ADVANEX KATO
(sprężynki gwintowe)

Wkładki sprężynowe gwintowe bez zabieraka

Gwinty osadzane Tangless® bez zabieraka są patentem Advanex Inc., ORYIGINALNE Tangless® są produktami KATO – Advanex
Zgodne AS7245,NASM8846-33537-122076-124651-21209,NAS1130,AS5272,ASME B18.29.1,NA0276,MA3279-3329-1565-1567,RoHs,DFARS

Technologia ułatwiająca i zapewniająca bezpieczne wykorzystanie gwintów bez zbieraka

Wprowadzając Tangless KATO – Advanex zrewolucjonizował rynek gwintów bez zabieraka.

ZGODNOŚĆ
Gwinty Tangless są zgodne z normami kosmicznymi i wojskowymi NASM8846-33537-122076-124651-21209, NAS1130, AS5272, ASME B18.29.1, NA0276, MA3379-3329-1565-1567, itp. oraz dla norm RoHs i DFARS. Zaprojektowane zgodnie z podniesionym standardem jakości i bezpieczeństwa sektorów kosmicznego i wojskowego, w następstwie rozprzestrzeniło się na wszystkie dziedziny przemysłowe.

Niektóre problemy gwintów osadzonych tradycyjnych ze zbierakiem

ŻADNEGO ZABIERAKA DO USUWANIA, ŁAMANIA LUB ZGUBIENIA
Został wyeliminowany czynnik niebezpieczeństwa zakleszczenia, blokowania lub wadliwego działania pochodzący od zaczepów nie wyjętych, które pozostawały w otworach podczas montażu wkładek.

OSZCZĘDNOŚĆ CZASU-OBNIŻENIE KOSZTÓW INSTALACJI
Żadnego zaczepu do usuwania, żadna strata czasu dla jego odzyskania. Wyeliminowane niedogodne usuwanie zaczepu prowadzącego zwoju wybijanego młoteczkiem. Dwu-kierunkowe, posiadające hak na obydwu bokach nie wymagają pozycjonowania do montażu.

USUWANIE I/LUB SZYBKA WYMIANA I NIEINWAZYJNOŚĆ

ŻADNE USZKODZENIA – MINIMALIZOWANIE CZASU ODZYSKIWANIA
Usuwanie, jeśli to konieczne, sprowadza się do prostego działania odkręcenia i nie jest ono destrukcyjne. Możliwe jest łatwe zastąpienie w przypadku zużycia lub dla modelu samoblokującego -Locking w przypadku obniżenia wartości hamowania ze względu na wielokrotną operację odkręcania śruby lub wspólnego wykorzystania “śruba-gwint osadzony samoblokujący” jak przycinać.

INNE ZALETY
Można łatwo zamontować ułożone w celu otrzymania długości niestandardowych lub z większą ilością samoblokujących, żeby otrzymać bardzo wysoki moment obrotowy hamowania.

PODWYŻSZONA JAKOŚĆ = ANULOWANIE LUB MINIMALIZOWANIE ZMIANY WARTOŚCI I CZASU PRZEZNACZONEGO NA NAPRAWĘ

Obszary normalnego zastosowania

  • LOTNICZY: Systemy wtrysku paliwa, pompy paliwa, alternatory, rakiety, siłowniki obrotowe, komory, cambuse, systemy hamowania, fotele samolotowe itp.
  • ELEKTRONICZNY: Komputery dla nieprzyjaznych środowisk, przenośne radia, wojskowy rack dla elektroniki sterowania, różne obudowy, przekaźniki telefonii komórkowych, radiatory, silniki elektryczne i alternatory itp.
  • SAMOCHODOWY: skrzynie biegów, silniki, panele, kabiny lokomotyw, elementy układu kierowniczego, filtry oleju itp.
  • INNE: kamery, automaty, sprzęt i narzędzia dla sektora medycznego, automatyczne maszyny itp.

KATO jest używany w programach produkcji dużych firm, liderów w produkcji samolotów, urządzeń elektronicznych i mechanicznych dla przemysłu lotniczego, kosmicznego, wojskowego, samochodowego, rakiet, samochodów formuły F1, paliwa do samochodów ciężarowych itp.

Charakterystyka

TAKIE SAMO gwintowanie i przygotowanie otworu w porównaniu do tradycyjnych wkładek z prowadnikiem.
TAKA SAMA funkcjonalność w odniesieniu do tradycyjnych wkładek, są one

KOMPATYBILNE I ZAMIENNE
Gwinty osadzone Tangless bez prowadnika są dostępne jako standard ze stali Inox AISI304 (AS7245, inox 18-10), gwintowane na zimno, aby uzyskać wytrzymałość na rozciąganie 1400 N/mm2 (200.000psi) i twardość powierzchni 43-50 HRc. Gwintowanie na zimno pozwala otrzymać przewód o wyższej jakości z bardzo wysokim wykończeniem powierzchni, która przedłuża żywotność montażu redukując zużycie gwintu sprzęgła i dla efektu korozji elektrochemicznej. Gwinty osadzone standardowe Tangless AISI304 są używane dla temperatur od -195,6°C do +426,7°C (-320°F / +800°F). Poza tym są dostępne z obróbką Dry_Lube, kadmu lub srebra. Raz zainstalowane tworzą gwintowanie w klasie 4H-5H lub 2B-3B są w stanie pomieścić śruby M, MJ, UN, UNJ. Są one dostępne w następujących pomiarach metrycznych, UNC, UNF, w wersji Free Running lub samoblokujących oraz w sprężynkach dla automatycznych zastosowań.

ZASADA DZIAŁANIA SPRZĘTU
DO MONTAŻU

INSTALACJA

EKSTRAKCJA – WYCIĄGANIE

PORÓWNANIE

Materiały

AISI304 (Inox 18-10) – Materiał standardowy

Zaspokaja większość charakterystyk oczekiwanych wytrzymałości na rozciąganie, odporność na korozję, temperaturę pracy. W nawiązaniu do procesu nagniataniana zimno materiał staje się lekko magnetyczny.

  • Temperatura stosowania: -195,6°C a +426,7°C (-320°F – +800°F)
  • Wytrzymałość na rozciąganie: 1400N/mm2 (200.000 psi)
  • Twardość: 43-50 Hrc
  • Pozostałość magnetyczna: 2-10 G/O
  • Specyfikacja materiału: AS7245, NASM8846 i stop UNS S30400

NITRONIC 60® – Materiał na zamówienie

Zaprojektowany by eliminować zakleszczenie i konsekwencje zużycia śrub nierdzewnych Inox na wkładkach z Inox. Wkładki wykonane z tego materiału nie wymagają obróbek lub pokryć powierzchniowych przeciw zapieczeniu, są idealne do stosowania w próżni w atmosferze “outgassing”, nie mają ograniczeń temperaturowych jak te z pokryciami, np. z kadmem czy dry-lube.

  • Temperatura max stosowania: +260°C (+500°F)
  • Wytrzymałość na rozciąganie: 1400N/mm2 (200.000 psi)
  • Twardość: 43-50 Hrc
  • Pozostałość magnetyczna: <1 G/O
  • Specifica materiale: UNS S21800 (Nitronic 60® jest marką opatentowaną przez AK Steel)
  • Typowe zastosowania: przemysł lotniczy i półprzewodniki

INCONEL X-750 – Materiał na zamówienie

Stosowany tam gdzie jest oczekiwana duża wytrzymałóść i niezawodność w wysokich temperaturach pracy. Ta sama wytrzymałość na rozciąganiei twardość co AISI304, mała pozostałość magnetyczna.

  • Temperatura max stosowania: +537°C (+1000°F)
  • Wytrzymałość na rozciąganie: 1400N/mm2 (200.000 psi)
  • Twardość: 43-50 Hrc
  • Pozostałość magnetyczna: <1.0 G/O
  • Specyfikacja materiału: AS7246
  • Typowe zastosowanie: turbiny gazowe, silniki rakietowe, rektory nuklearne, zbiorniki wysokociśnieniowe, różne komponenty lotnicze narażone na wysokie temperatury.

NIMONIC 90® – Materiał na zamówienie

Używany w aplikacjach z wysokimi temperaturami i ekstremalnymi ciśnieniami. Idealne zastosowanie: silniki rakietowe i turbiny gazowe.

  • Temperatura max stosowania:
    +648°C Wkładki FR / 482°C wkładki Locking
    +1200°F Wkładki FR / 900°F wkładki Locking
  • Wytrzymałość na rozciąganie: 1400N/mm2 (200.000 psi)
  • Specyfikacja materiału: British Standard BS HR 503 (Nimonic 90® jest marką opatentowaną przez Special Metals Co.)
  • Typowe zastosowania: części lotnicze, komponenty turbin gazowych, silniki odrzutowe, dysze wyładowcze.

BRĄZ FOSFOROWANY – Materiał na zamówienie

Idealny do zastosowań morskich, posiada odporność na korozję wyższą niż AISI304 i Inconel X-750, nie posiada dobrej charakterystyki odporności na rozciąganie. Brąz fosforowany jest stosowany tam gdzie wymagana jest mała pozostałość magnetyczna (<1.0 G/O).

  • Temperatura max stosowania: +300°C (+572°F)
  • Wytrzymałość na rozciąganie: 965N/mm2 (140.000 psi)
  • Twardość: 95 HRB
  • Specyfikacja materiału: AMS7247
  • Typowe zastosowania: okręty, statki, instrumenty lotnicze, produkcja papieru i dzianin, systemy motoryzacyjne, przemysł mineralny i wiertniczy, pompy i zawory, złącza elektryczne.

TYTAN – Materiał na zamówienie

Stosunek odporność/waga wyższa od AISI304 (mało mniej odporny, ale lżejszy o 45%), optymalna odporność na korozję.

  • Temperatura max stosowania: +315°C (+600°F)
  • Wytrzymałość na rozciąganie: 1000-1500N/mm2 (150.000-220.000 psi)
  • Twardość: 35-43 Hrc
  • Pozostałość magnetyczna: amagnetyczny
  • Specyfikacja materiału: AMS 4957 i AMS 4958A
  • Typowe zastosowania: lotnicze, satelity, biomedyka, protezy.

Obróbka – wykończenie

DRY-LUBE

Smarowane na sucho, obróbka mająca na celu zmniejszenie tarcia sprzęgła i zatarcia śrub.

  • Temperatura maksymalna do pracy 315°C – 600°F.
  • Wygląd: szary, ciemnoszary
  • Specyfikacja: AS5272, MIL-L-46010

SILVER PLATING – SREBRZENIE

Pokryte srebrem, obróbka zastosowania w wysokiej temperaturze zmniejsza zjawisko tarcia śrub.

  • Temperatura maksymalna doświadczenia: 650°C – 1200°F.
  • Wygląd: jasnosrebrny, biały
  • Specyfikacja: QQ-S-365

CADMIUM – KADM

Kadmowanie, obróbka zastosowania dla wojska, przeciw rdzy i smarowanie, odradza się dla nowych zastosowań ze względu na toksyczność.

  • Temperatura maksymalna doświadczenia 650°C – 1200°F.
  • Wygląd: wkładki Free Running złotożółte, wkładki Locking odcienie szarego/kolor ciemnozielony oliwkowy lub ciemnobrązowy
  • Specyfikacja: ASM-QQ-P-416 Type II

KOLOROWANIE

Kolorowanie na potrzeby identyfikacji: zielone, niebieskie, czerwone. Kolorowanie jako standard: wszystkie wkładki w wersji Locking są kolorowane na czerwono jako standard wg zgodności z NAS1130, NA0276, NASM21209. Inne obróbki: Electroless Nickel -niklowanie, pasywacja.

Gwinty Locking

Wkładki Tangless są dostępne w wersji normalnej (FR – Free Running) i autoblokującej (SL – Screw Locking). Wersja autoblokująca posiada moment hamujący na gwincie śruby i w ten sposób ochrania przed poluźnieniem od wibracji lub uderzeń. Gwinty wzmacniane autoblokujące eliminują konieczność innych systemów blokujących zabierających miejsce. Są wspaniałe do stosowania gdzie występują śruby regulujące, uniemożliwijąc śrubie zmianę pozycji.

Jak pracują wkładki gwintowe autoblokujące

Jedno wspólna właść która dotyczy wkładek gwintowych Locking jest to, że wkładki utrzymują się w miejscu osadzenia, dotyczy to wersji Free jak i Locking które się zaczepiają w gnieździe instalacji, wersja Locking dodatkowo wytwarzają na powierzchni śruby moment hamujący. Wkładki Locking posiadają jeden lub więcej zwojów wielokątnych, które podczas przejścia gwintu śruby rozchodzą się po śrubie wywołując nacisk na bokach gwintu w ten sposób maksymalizują obszar styku.

Pozycja blokujących sprężynek wielobocznych
Dla długości 1d, 1.5d i 2d środek sprężyn blokujących jest równy ½ liczby sprężyn standard. Dla długości 2.5d i 3d sprężyna blokująca dla wkładek z zabierakiem jest usytowana w tej samej odległości od zabieraka jak we wkładkach 2d, dla wkładek Tangless bez zabieraka jest równa ½ liczby sprężynek standard.

Moment hamujący
Wkładki Locking KATO Advanex mają momenty hamujące zgodne z NASM8846 (wymiary UNC-UNF) i MA1565 (wymiary metryczne) które wymagają odpowiednich wartości hamowania. NASM8846 przewiduje gwinty do osadzania w blokach aluminiowych 2024-T4 w klasie 3B zgodnej z NASM33537. MA1565 przewiduje gwinty osadzane w blokach aluminowych 2024-T4 w klasie 4H zgodnej z MA1567. Stowane śruby mają 36-42Hrc z obróką KADM. Aby otrzymać maksymalne możliwości w terminologii momentów hamujących zaleca się stosować gwintowniki w klasie H4 lub 3B celem wykonania osadzenia gwintu wkładki, następnie kontrolować gwint sprawdzianem P-NP. Gwinty osadzane Locking są kolorowane na czerwono celem odrożnienia wg miedzynarodowych standardów, barwienie osiąga się poprzez koloranty nie wpływające na na tolerancje i mogą być łatwo usunięte poprzez umycie rozpuszczalnikami lub alkoholem.

Kodowanie wkładek metrycznych

Wymiary