Budowa i funkcje

Silniki pneumatyczne są małe i kompaktowe, a jednocześnie mocne i odporne na zatrzymanie

Uruchomienie silnika następuje poprzez odpowiednio zwymiarowany przewód powietrza zasilającego.
Podane dane techniczne odnoszą się do ciśnienia roboczego 6 bar. W zależności od modelu i obciążenia, niektóre silniki pneumatyczne mogą pracować już przy 1 barze, ale od około 2,5 bara praca jest stabilna. Dzięki temu możliwe jest pokrycie szerokiego zakresu prędkości za pomocą tylko jednego typu silnika.

Hałas powietrza wywiewanego można zredukować za pomocą tłumika, a powietrze można wyprowadzić rurą wydechową. Oddzielnie dostępne odolejacze powietrza wywiewanego, które zapewniają wysoką redukcję hałasu i dodatkowo usuwanie oleju z powietrza wywiewanego.

Rewersyjne silniki pneumatyczne z obrotami w prawo i w lewo posiadają dwa wloty powietrza nawiewanego. Ważne jest, aby nieużywany przewód zasilający pozostał otwarty, ponieważ około 20% powietrza wywiewanego jest kierowane do tego przewodu. Pozostawienie tej linii otwartej może spowodować działanie inne niż wskazane dane lub problemy z uruchomieniem.

MUD Silniki rewersyjne, Błędy połączeń

Regulacja prędkości MRD

Tłumik wydechu MRD

Wąż doprowadzający powietrze musi mieć odpowiedni rozmiar. Dla średnicy rury podanej w danych technicznych należy wziąć pod uwagę, że ciśnienie robocze spada o około 1 bar na długości rury wynoszącej około 4 metry. Dlatego jeśli długość rury jest większa niż 4 m, średnica rury musi być większa, aby skompensować spadek ciśnienia. Konieczne jest zmierzenie ciśnienia przepływu bezpośrednio na wlocie powietrza do silnika, aby sprawdzić, czy usterka nie jest spowodowana niepożądanym spadkiem ciśnienia. W razie potrzeby użyj rury o większym przekroju.