Silniki pneumatyczne ze zintegrowanym hamulcem

Silniki pneumatyczne ze zintegrowanym hamulcem

Zintegrowany pneumatyczny hamulec silnika

Silniki pneumatyczne serii MUB 17 i MUB 23 wyposażone są w hamulec postojowy.

Hamulec jest uruchamiany bezpośrednio przez dopływ powietrza do silnika pneumatycznego.

Nie jest konieczne instalowanie dodatkowego sterowania. Maksymalna siła hamowania hamulca postojowego jest równa momentowi rozruchowemu, przy braku powietrza zasilającego silnik pozostaje wyhamowany i ustawiony.

Istnieją również warianty silników pneumatycznych z uruchamianym mechanicznie hamulcem ciernym.

Są to silniki serii MUB 300, 400 i 600, do aktywacji i zwolnienia hamulca wymagany jest dedykowany przewód powietrza. Przewód powietrza przeznaczony do hamulca musi zostać uruchomiony tuż przed uruchomieniem silnika. Przewód powietrza zwalniającego musi być pod ciśnieniem co najmniej 4,8 bara (przewód powietrza sterującego pozbawiony ciśnienia = zaciągnięty hamulec postojowy).